عارف وارسته جناب کربلايي احمد تهراني درباره سفره گسترده حضرت سيدالشهدا (ع) و آثار اشک بر مصايب ايشان فرمودند: «تنها و تنها سيدالشهدا (ع) است که در بازار عالم، جنس بنجل را مي خرد. تنها اوست که مشتري جنس هاي باد کرده اي مثل ماست. هر کسي و با هر کارنامه خرابي، به محض آن که اراده ورود به کشتي او را بکند، خود حضرت به استقبالش مي آيد... بي ترديد سفره حضرت حسين (ع) بزرگ ترين سفره لقاء ا... است... محبت امام حسين (ع) باعث وسعت رزق مي شود... حضرت سيدالشهدا(ع) مظهر احسان خداوند است و مردم توسط امام حسين (ع) و کشتي نجات او ، به مقام قرب الهي خواهند رسيد. اگر خلايق به خودشان واگذار شوند، هيچ گاه دستشان به توحيد نمي رسد، ولي محبت و خدمت به حضرت سيد الشهدا(ع) است که جبران کمبودهاي ما را مي کند... رفقا کسي که مي خواهد توحيدي باشد ابتدا بايد حسيني شود، چون اصل توحيد در باطن محبت امام حسين (ع) پيدا خواهد شد. اشک براي امام حسين (ع) اگر خالصانه باشد، نتايج شگرفي دارد. نتيجه اول آن است که گريه براي سيدالشهدا (ع) حب {نسبت به اهل بيت(ع)} و بغض {نسبت به دشمنان اهل بيت (ع)} را زياد مي کند و دين هم چيزي جزحب و بغض نيست. دومين نتيجه اشک آن است که گريه حقيقي و خالص انسان را سخي مي کند. تنها محک محبت راستين و گريه خالصانه اين است که پس از گذشت مدتي احساس مي کنيد که صفت احسان و ايثار در وجودتان زيادتر از گذشته شده است و نتيجه سوم آن است که گريه براي امام حسين (ع) خود به خود آدم را نوراني مي کند و با توسل مداوم و گريه صادقانه، جلوه خدايي پيدا مي کنيم. چهارم آن که هرگاه تقصيري از آدمي سر مي زند، در صفحه دل کدورتي ايجاد مي شود که با هزاران بار آب توبه نيز پاک نخواهد شد.
آثار بعضي از گناهان ابدي است و تا قيام قيامت در نامه اعمال انسان باقي مي ماند. اما گريه براي سيدالشهدا (ع) مانند شير آب مي ماند و لکه هاي آن گناهاني را که با هيچ استغفاري پاک نمي شود، شست وشو مي دهد و از بين مي برد، لذا وقتي از مجلس روضه بيرون مي آييم، در وجودمان احساس سبکي و راحتي مي کنيم. برگرفته از کتاب پندهاي آسماني «ص۱۶۵ تا ۱۶۸»
منبع:خراسان جنوبی